Week 15 , 1 WEEK TO GO :):)

10 december 2018 - Birkirkara, Malta

Goedeeeeeeavonddd lieve trouwe lezers , ohjaa geniet er nog maar even van want voordat jullie het weten is jullie wekelijkse lees momentje voorbij!

Waar was ik gebleven....

Vorige week dinsdag hebben we een kijkje genomen bij een andere instelling genaamd VSM ( victim support Malta) , daar hebben we redelijk lang moeten luisteren en gaven ze ons uitleg over hun manieren van werken , de instelling enz.

Het was een super leuk en leerzaam bezoek , alhoewel is lang luisteren niet altijd alles :)

Al een aantal weken lang vertelde onze baas van stage dat er een moment ging komen voor ons dat hij een secret mission voor ons had bedacht en daar was vorige week woensdag dan EINDELIJK het moment.

We zaten ons allemaal al af te vragen wat het toch zou kunnen zijn ,  maar het geen wat het uiteindelijk was hadden we echt niet bedacht..

Woensdag was er een soort van banenmarkt in Valetta , waar wij in een van de tenten de Rise foundation moesten presenteren.

Helaas , kwam er echt geen kip op af maar goed onze secret mission was geslaagd en voor ons ook weer een leerzaam moment.

Ook ben ik die middag mijn dobbel cadeautjes wezen scoren voor ons sinterklaas avondje.

Donderdag hadden we met z'n 3tjes een ochtenddienst  ( we hebben nu wat meer diensten met z'n alle i.v.m. bezoeken en dat onze stage dagen er bijna opzitten.

We zijn met de nieuwe gevangenen hun wekelijkse spulletjes wezen kopen en hebben ook met hun ergens nog een kop koffie gedronken.

Vrijdag hadden we weer lekker onze wekelijkse vrije dag ( wat we hier echt nodig hebben van al dat harde werken haha) en zijn we voor het allerlaatst boodschappen wezen doen.

S'avonds hadden we een personeelsetentje met al het personeel van de rise foundation.

Het was een gezellige avond alleen was het eten HELAAS niet te eten!!!

Zaterdag lekker uitgeslapen en daarna zijn we lekker ons sinterklaasavondje gaan voorbereiden.

We hadden allerlei ( uiteindelijk veelte veel ) hapjes gemaakt , de tafel leuk aangekleed en een gezellig sinterklaas muziekje opgezet.

Cadeautjes op tafel en let's begin the game.

Oh ... wat hebben wij een leuke avond gehad , veel gelachen en super veel leuke cadeautjes gekregen.

# Dit is wel leuk om tussendoor nog even te vertellen , we hebben het er echt al super veel over hoe en wat als we terug zijn!

Dat we bijna zeker weten dat als onze wegen weer scheiden op het vliegveld we dat wel een moeilijk moment gaan vinden haha:)

Weer terug naar het dobbel spel , ik had 2 cadeautjes van Iris gedobbeld ( make - up tasje en parfum ) en een cadeautje van Daan ( een Malta foto lijstje met een foto van ons 3e)

Zondag lekker relax dagje en s'avonds ergens wat wezen eten .... want ja wat moeten we hier anders ! ( hieraan merken jullie echt dat ik weer lekker graag naar huis wil he ??!!

Vandaag hadden we weer een ochtenddienst met z'n 3tjes , en hebben we een bezoek gebracht aan de domestic violence ( een huis voor vrouwen en kinderen die met huiselijk geweld te maken hebben gehad)

Ik heb hier maar 1 woord voor : WOW , wat een prachtig huis met zoveel mogelijkheden voor de vrouwen en hun kinderen.

Maar daarin tegen wat verschrikkelijk om te zien dat vrouwen en kinderen zo moeten leven , en wat een angst zag ik in de ogen van de kinderen toen ze ons zagen.

Dit was echt mijn mooiste en leukste bezoek in Malta!

Ookal ben ik er echt wel klaar mee hier , we blijven positief en gaan door ! # STAY STRONG.

OVER 9 DAGEN BEN IK EINDELIJK THUIS , WAAR IK AL ZOOOOO LANG NAAR UIT KIJK :):)

Ik kijk er zo naar uit om weer lekker naar huis te gaan , dat ik ook mijn agenda voor als ik thuis ben alweer lekker vol heb gepland # HELEMAAL KLAAR MET DAGEN NIKS DOEN :)

Lieve allemaal , volgende week alweer laatste bloggie ( ofja misschien komt er nog 1 als ik terug ben )

Jullie weten me nog steeds te vinden he , over 9 dagen wel weer wat makkelijker in het vertrouwde Veldhoven maar nog steeds mogen jullie appen , mailen , bellen , faxxen enz!!!!!!!!!!!!

LIEFDEEEE, KUSSIES & BIGG HUGGS UIT MALTAAAA:)

1. Marijke:
    10 december 2018
    Zooo....het zit er al weer bijna op! Leuk om je verhalen te lezen! Geniet nog even van je laatste weekje en voor volgende week: een goede reis terug! Groetjes!
  2. Yvonne Bennett:
    Lieve Gillian,

De laatste week op Malta breekt nu aan,
    koffers pakken,afscheid nemen en tijd om
    naar huis te gaan.
    4 maanden stage lopen er van huis,
    een mooi appartement werd al snel jullie
    nieuwe thuis .

De eerste week alles even ontdekken,
    en zoeken naar mooie dingen en plekken.
    Want iedereen wilde even langskomen,
    om te kijken hoe jullie het doen en waar
    jullie wonen.

Bij de Rise foundation met gedetineerde gingen jullie werken,
    om daar het vaste team te versterken.
    Uit verveling gingen jullie activiteiten
    organiseren,
    maar wel die van nut waren als ze in de
    maatschappij terug zouden keren.

Allerlei projecten gedaan om te zien hoe
    het er daar aan toe gaat,
    Paarden verzorgen, teambuilding bij
    militairen jullie stonden paraat .
    Controles uitvoeren dat behoorde tot jullie
    taken,
    maar ook voor een jarige oma's appeltaart
    maken.

Er hebben veel mensen jullie op Malta
    bezocht,
    een prachtig eiland je bent zo verkocht.
    Vele mooie plekjes liet jij iedereen zien,
    dus als reisleidster verdien jij zeker een
    een dikke 10.

s'morgens gingen we weer same
    op pad.
    Met de boot naar de Blue lagoon en naar
    Golden beach,
    Of een uurtje inde bus, elke dag verzon jij
    wel iets.
  3. Yvonne Bennett:
    10 december 2018
    Nou Gillian je droom is uitgekomen,
    je hebt in het buitenland mogen werken en
    wonen.
    Je stage is perfect afgerond, niets anders
    verwacht,
    Je bent een doorzetter met een flinke dosis
    wilskracht.

Je hebt het allemaal geweldig gedaan,
    maar nu is het tijd om naar huis toe te
    gaan.
    Weer lekker in je eigen bedje, oh wat fijn,
    via dit gedicht willen wij jou vertellen hoe
    ongelooflijk trots we op jou zijn.

Papa en Mama ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
    ♥️♥️♥️♥️♥️♥️
  6. Oma Hennie:
    11 december 2018
    Goede morgen Toosje
    Leuk verhaal weer en dat gedicht van Mama super daar is weinig aan toe te voegen
    je zult inderdaad wel weer moeten wennen maar dat gaat zeker lukken met jouw inzet verder niet zo veel te melden alles gaat gewoon zijn gangetje Nou Toosje dit was denk ik mijn laatste reactie Dikke knuffel Oma Hennie
  7. Belinda:
    17 december 2018
    Hee Gillian ik ben weer op de hoogte wat heb je weer mooi geschreven. (getypt) wat is het snel gegaan zeg. Overmorgen ben je al thuis. Maar netjes dat je je stage gehaald hebt. Zeer trotse tante. Maar in iedergeval zie ik je over een paar dagen bij oma. Alvast welkom thuis. Gr Belinda
  8. Yvonne Bennett:
    18 december 2018