Week 14 , Ik hoop dat de tijd een beetje opschiet nu :)

3 december 2018 - Birkirkara, Malta

Guuuddeeeeemidddaag lieve trouwe lezers

Momenteel kijk ik er heel erg na uit om weer lekker naar huis te gaan , vandaar ook de naam van mijn blog dat ik echt hoop dat het opschiet nu :)

Afgelopen Maandag had ik samen met Daan een ochtenddienst en was dat het moment dat er 5 nieuwe gevangenen kwamen.

We hadden alles nog netjes in orde gemaakt en ook hadden wij voor de 5 nieuwe een lunch voorbereid ( normaal doen de gevangenen dat zelf maar het groepje gevangenen wat er al zat is nu een fase hoger gegaan waardoor zij voort overdag werken)

We hebben koffie met hen gedronken en een broodje gegeten en daarna zat voor ons de dienst er alweer op.

Dinsdag lekker uitgeslapen en had ik een avonddienst , tijdens mijn dienst ben ik samen met Charlie & Purdey en de 5 nieuwe gevangenen ergens koffie wezen drinken om elkaar wat beter te leren kennen.

Trouwens echt super leuk en leerzaam om mee te maken als er nieuwe gevangenen komen , zo leer je ook hoe dat vanaf het begin af aan helemaal gaat.

Woensdag had ik een ochtenddienst samen met Iris , het personeel was die dag meer met andere dingen bezig en niet aanwezig in het huis dus Iris en ik hadden eigenlijk alleen een dienst.

Die ochtend hebben we ook onze beoordeling gehad en zijn alle papieren ingevuld ! BEHAAAALD YEAAAHHH!!!

We hebben die ochtend de 5 nieuwe nog wat dingen uitgelegd en hen geholpen waar we konden.

Donderdag weer een ochtenddienst gehad samen met Daan.

Bij ons op stage hebben ze na het ontbijt altijd morning meeting ( daar word dan een bepaald onderwerp aangehaald waar ze over gaan praten)

Deze dag werd de morning meeting gegeven door Charlie zelf en was het echt een super goede en leerzame morning meeting.

Het ging over verantwoordelijkheid , hij vroeg hoe de 5 nieuwe gevangenen daar tegen aan kijken en hij vroeg ook wat Daan en ik daarvan vonden.

Na stage nog een kop koffie gedronken samen met Daan & Iris en JA JA toen moest ik er s'avonds echt aan gaan geloven IK BEN WEZEN SPORTEN:)

Daan sport hier al vanaf het begin en ik heb toen gezegd dat ik een keer mee ging dus daar was dan eindelijk het moment!

We hebben een groepsles gedaan , een after burn les .

Super leuke , goede maar ook zeker zware les.

En ja dat voelde ik ook zeker toen ik Vrijdag opstond , want het duurde maar liefst 20 MINUTEN voordat ik rechtop naast mijn bed stond PFFF WAT EEN SPIERPIJN! ( en nu nog)

Gelukkig hadden we vrijdag een redelijk relax dagje dus had ik er niet zo heel veel last van.

Vrijdag was ook Luca ( een klasgenootje) jarig dus zijn we voor haar verjaardag cocktails wezen drinken met nog wat andere klasgenootjes en opstap geweest.

Zaterdag een kleine kater , dus aan het eind van de middag lekker in ons joggingpak naar de nieuwe Zara geweest , ergens koffie gedronken en een hapje gegeten om vervolgens lekker daarna de bank op te gaan en een kerst film te kijken:)

Zondag lekker spelletje gespeeld , tv gekeken en verder niet zoveel uitgevoerd.

En dan is het vandaag alweer Maandag:):):):)

​Ohjaa.... ze kennen hier geen centrale verwarming en aangezien het hier nu ook echt koud begint te worden en wij hier met 2 paar sokken , het liefst 2 broeken en 3 truien voort binnen zaten hebben we toch maar even contact opgenomen met onze verhuurders en hebben we een elektrisch kacheltje gekregen :)

Alles gaat hier nog steeds allemaal goed maar we merken wel dat het mooi geweest is en we DIKKE KRUISJES aan het zetten zijn om weer lekker terug naar ons huisje te gaan !

# NOG 16 DAAAAAAAAAGJEEEEEESSSS:)

# We zingen hier met z'n 3e ook regelmatig sinterklaas en kerstliedjes om er toch voor ons gevoel een beetje bij te zijn :)

KUSSSSIESSSS , LIEFDEEEEEE & KNUFFFFELSSSS

1. Oma Hennie:
    3 december 2018
    Goedemiddag Toosje
    Hier is het pisweer al 2 keer zeiknat geworden
    Gisteren Sint gevierd bij Miep zoals je weet heel gezellig Maar jammer genoeg werd Carlo doodziek ligt nu nog in bed griepje
    Vanmorgen al bij Opa geweest was niet te genieten
    Ga er dadelijk weer heen want dan is het familiediner van zijn afdeling ben zeer benieuwd maar dat hoor je nog wel Jullie moeten maar heel hard zingen komt de Sint misschien wel langs
    Wel super van je dat je gaat sporten ik ga 2 x in de week en nog oud en stijf haha
    Hou nog even vol en geniet er van want thuis kan je er weer tegen aan
    Dikke kus en knuffels
    Oma Hennie
  2. Yvonne Bennett:
    3 december 2018
    Nog 2 weken en dan zit je avontuur er weer op🤩. Weer de regeltjes 😉opvolgen en het gewone leven oppakken. Maar dit neemt niemand je meer af wat een ervaring rijker ben je . Zo veel geleerd koken,wassen, strijken en poetsen ik kan niet wachten schatje 😂😂😂😂
  3. Frank:
    4 december 2018
    Top Gillian, nog maar twee weken. Dan heb je het toch maar weer mooi gedaan. 💪💪Zo zie je maar. De vier maanden vliegen voorbij. En mooi een ervaring rijker.